صدف نیوز

آخرین خبرها

صدف نیوز

آخرین خبرها

عوارض کاشت مو چیست؟


در سال های اخیر، کاشت مو به یکی از رایج ترین روش های جراحی در جهان تبدیل شده است. اگر عوارض کاشت مو را در یک طرف ترازو بگذاریم و عوارض سایر عمل های زیبایی را در طرف دیگر، بی شک سنگینی عوارض سایر عمل های زیبایی، طرف ترازو را به سمت خود می کشد.

بدیهی است که کاشت مو یک عمل کاملاً بی خطر محسوب نمی شود. اما اگر به کلینیک تخصصی و حرفه ای کاشت مو مراجعه کنید، احتمال این عوارض بسیار کاهش می یابد. با این حال، این عوارض همیشه ممکن است، البته در مقادیر کم. بنابراین یکی از اولین گام ها در فرآیند کاشت مو، شناخت پیچیدگی های فرآیند و علل آن است.

انواع مشکلات کاشت مو

عوارض کاشت مو را می توان به دو دسته تقسیم کرد. عوارض طبیعی مانند قرمزی یا تورم پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما دسته دیگری از عوارض می‌تواند به دلیل نامناسب بودن روش و مواد مورد استفاده برای بدن، نامناسب بودن روش انتخابی برای بدن ایجاد شود. نوع نیاز و یا عدم مهارت فرد جراح پدیدار می شود. این عوارض می تواند برای مدت طولانی شما را آزار دهد و تجربه شیرین کاشت مو را در کام شما تلخ کند.

به همین دلیل بهتر است به یک مرکز معتبر و تخصصی کاشت مو مراجعه کنید. از آنجایی که کاشت مو یک عمل زیبایی است و بروز عوارض می تواند ماهیت زیبایی شناختی کلی آن را زیر سوال ببرد. کلینیک ساعی با کادری متعهد و ماهر از اولین قدم کاشت مو شما را برای انجام یک جراحی کاملا حرفه ای و بدون عارضه پشتیبانی می کند. مشاوران و متخصصان این مرکز می توانند با انجام تحقیقات لازم و پرسیدن سوالات لازم بهترین روش را برای کاشت موی شما تعیین کرده و عوارض را به حداقل برسانند.

علل عوارض کاشت مو چیست؟

در زمان های اخیر چنین روش هایی برای کاشت مو استفاده می شد که یک عمل کامل به حساب می آمد. این روش برای کاشت مو هنوز در بسیاری از کلینیک های زیبایی استفاده می شود، بسیار تهاجمی است و در صورت عدم دقت کافی، جای زخم بزرگی در پشت سر شما باقی می گذارد. با این حال، گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی و تجربه روزافزون جراحان منجر به ایجاد روش‌های جدیدتر و کمتر تهاجمی برای کاشت مو شده است. روش هایی که با استفاده از تجهیزات جدید خونریزی و درد را کاهش داده و احتمال عوارض غیرعادی را کاهش می دهد.

بنابراین می توان گفت که عوارض کاشت مو عمدتاً به روشی که برای این کار استفاده می شود بستگی دارد. علاوه بر این، مهارت و تخصص فردی که کاشت مو را انجام می دهد با بروز عوارض رابطه معکوس دارد. یعنی هر چه تخصص و مهارت این فرد بیشتر باشد، احتمال بروز عوارض اجتناب ناپذیر کمتر می شود. در عین حال در کلینیک از تجهیزات مدرن و کارآمدی استفاده می شود که البته عوارض طبیعی مانند التهاب و قرمزی کمتر رخ می دهد.

آیا کاشت مو یک عمل ترسناک است؟

هنگامی که برای جراحی به بیمارستان می روید، لیست طولانی از گزینه های جراحی احتمالی در مقابل شما وجود دارد که می تواند شما را از انجام جراحی منصرف کند. لیست مشکلات ناشی از کاشت مو کوتاه نیست و ترسناک به نظر می رسد. اما اگر بدانید که 99 درصد از گیرندگان پیوند مو هیچ یک از این مشکلات را تجربه نمی کنند، متوجه خواهید شد که کاشت مو یک عمل ترسناک نیست.

به خصوص اگر برای انجام این عمل به کلینیک معتبر مراجعه کنید. با کادر متخصص و دستگاه های به روز موجود در این کلینیک، می توانید از ایمنی این عمل بسیار راحت باشید. همچنین قبل از کاشت مو، مشاوران یک کلینیک معتبر شما را به طور کامل در مورد روند، مراقبت های قبل و بعد از جراحی و عوارض آن مطلع خواهند کرد. به این ترتیب می توانید قبل از عمل تمام شک های خود را برطرف کنید و با قلبی مطمئن به کاشت مو ادامه دهید. شایع ترین عوارض کاشت مو عبارتند از:

درد بعد از کاشت مو

درد بعد از کاشت مو یکی از شایع ترین عوارض کاشت مو است که اکثر بیماران آن را تجربه می کنند. به ویژه کاشت مو FUT باعث این درد می شود. این شامل برداشتن نوار و برداشتن موهای پشت سر با جراحی است. یک فرآیند طولانی همچنین می تواند باعث درد عضلانی شود. برای جلوگیری از این عارضه معمولاً در حین جراحی داروهای بی حسی تزریق می شود و به دنبال آن داروهای ضد درد کمتر تهاجمی انجام می شود. همچنین در حین عمل برای کاهش خستگی به پزشک و بیمار استراحت داده می شود و به هر دو استراحت داده می شود.

تورم بعد از کاشت مو

یکی دیگر از عوارض شایع جراحی کاشت مو، ادم یا تورم است. احتمال تورم بعد از کاشت مو حدود 40 تا 50 درصد تخمین زده می شود. تورم بافت از زمان جراحی شروع می شود و 3-5 روز پس از جراحی ظاهر می شود. این تورم اغلب در ناحیه گیرنده و جلوی سر رخ می دهد و در برخی بیماران می تواند بسیار شدید باشد. برای درمان این عارضه معمولا از ماساژ یا بسته های سرماخوردگی استفاده می شود و داروهای استروئیدی تجویز می شود.

تورم بعد از کاشت مو

لکه دار کردن

این مشکل بیشتر زمانی اتفاق می افتد که به یک مرکز غیرقابل اعتماد یا فردی که متخصص کاشت مو نیست مراجعه کنید. اگر طراحی و شناسایی در محل گیرنده نتواند با دقت کافی انجام شود، خطر عدم تقارن قطعات نصب شده وجود دارد. به این ترتیب خط رشد شما بسیار غیرطبیعی خواهد بود و ظاهر شما را خوب نمی کند. همچنین چگالی قسمت های مقابل متفاوت است بنابراین تغییر دید شما تغییر مثبتی محسوب نمی شود.

کلینیک های معتبر و با تجربه مانند کلینیک سای، طراحی کاشت مو و ترجیح محل های کاشت قبل از شروع عمل به دقت انجام و بررسی می شود. به این ترتیب کارشناس طرح را از فاصله نزدیک از پشت و جلو بررسی می کند. سپس دو متر دورتر می ایستد و دیدگاه طراح را بررسی می کند. در نهایت طرح را زیر آینه بررسی می کند و تایید بیمار را می گیرد.

خونریزی بعد از کاشت مو

اگرچه پوست سر سرشار از رگ های خونی است، اما خونریزی ناشی از پیوند مو حتی در تهاجمی ترین موارد بسیار کم است. در بیشتر موارد، خونریزی در بیمارستان یا بلافاصله پس از جراحی رخ می دهد. اما در برخی موارد ممکن است پس از ترخیص از بیمارستان خونریزی رخ دهد. در این موارد استفاده از فشار گاز خالص در کاهش خطر خونریزی بسیار موثر است.

رجوع به مقاله: https://payju.ir/content/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد