اگر شما یک تولید کننده محتوای فعال هستید، ممکن است با کمبود موضوع یا زمان مواجه شده باشید. در چنین مواقعی راه حل جایگزینی محتواست. اگر سوالی دارید بازنویسی محتوا چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید.
بازنویسی محتوا مانند برداشتن باقیمانده غذاهایی است که مادرتان در طول هفته درست کرده و آنها را در آخر هفته برای سرو یک غذای جدید و خلاقانه ترکیب کنید. این غذا ویژگی غذاهای یک هفته ای را دارد اما نتیجه نهایی چیز دیگری است. به عنوان مثال، مواد ماکارونی، پوره سیب زمینی و پنیر باقی مانده از لازانیا را با هم ترکیب کنید تا پیتزای خانگی یا میان وعده های مخلوط درست کنید.
آیا کسی می تواند بگوید این غذا شبیه ماکارونی، استیک یا لازانیا است؟! مطمئن نیستم! حالا شما با یک غذای جدید روبرو هستید که می توانید نام آن را هر چه می خواهید بگذارید!
اما اینکه نتیجه آن یک غذای خوش طعم و خوراکی خواهد بود یا خیر به مهارت آشپز و موادی که استفاده می کند بستگی دارد. بازنویسی محتوا نیز مشمول چنین شرایطی است.
چه زمانی باید از بازنویسی محتوا استفاده کرد؟
پس از درک مفهوم بازنویسی محتوا، اجازه دهید به این موضوع بپردازیم که چه زمانی از این روش استفاده کنیم. هنگامی که به عنوان یک نویسنده مستقل شروع به کار می کنید، با پروژه های زیادی با موضوعات مختلف روبرو خواهید شد. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که قبل از کسب تجربه لازم فقط در زمینه مورد علاقه خود کار کنید.
اما نگران نباشید با کمی صبر به آن درجه خواهید رسید. بعلاوه، در طول مسیر، تجربیات سرگرم کننده زیادی خواهید داشت، و بعداً از خودتان برای ماندن در این راه تشکر خواهید کرد.
بیایید به بحث خود برگردیم: بنابراین یکی از وظایف یک تولید کننده محتوا، ایجاد محتوا در موضوعات و تخصص های مختلف است. با این حال، ممکن است اطلاعات، دانش و تخصص در مورد موضوع مورد نظر نداشته باشید. آن وقت است که بازنویسی محتوا به کارتان می آید.
شما می توانید از محتوای موجود در وب، کتاب ها، مجلات، روزنامه ها استفاده کنید و مطالب جدیدی را از آنها استخراج کنید. به این ترتیب مشکل ناآگاهی شما حل می شود و هیچ گاه دست از تولید محتوا نمی برید.
مورد دوم زمانی است که شما از موضوعات و ایده های خود استفاده کرده اید و اساسا کاردک شما به ته دیگ خورده است! حالا چه چیزی بهتر از بازنویسی مطالب؟! بازخوانی محتوای قدیمی که قبلاً ایجاد کردهاید میتواند به شما ایدهای برای محتوای جدیدی بدهد که از دید شما پنهان شده است.
بنابراین، با دو کاربرد اصلی بازنویسی محتوا آشنا شده ایم که می تواند راه حل ما در چنین مواقعی باشد. پس بازنویسی محتوا را دست کم نگیرید. بدیهی است که ایجاد محتوای جدید و نوشته شده موضوع متفاوتی است، اما بازنویسی محتوا مزایای خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله محتوای نوشتاری چیست مراجعه کنید؟
خلاقیت در بازنویسی محتوا چیست؟
بازنویسی یک متن مستلزم خلاقیت نویسنده برای خلق محتوای جدیدی است که مطالب دیگران را تکرار نکند. در غیر این صورت کلمات و جملات متن نویسنده اصلی را از هرکسی تغییر دهید! این اثر چیزی نیست جز لبیک به زحمات نویسنده اصلی و بی ارزش.
به عنوان تولیدکننده ای که از روش بازنویسی استفاده می کنید، نه تنها باید نگران تغییر محتوای اصلی باشید، بلکه باید برای بهترین استفاده از خلاقیت و نوآوری خود، محتوا را نیز اضافه کنید.
با استفاده از ابزارهای تولید محتوا و ایجاد چک لیست تولید محتوا، می توانید محتوای بازنویسی شده جدیدی تولید کنید که متفاوت از محتوای اصلی و در عین حال ارزشمند باشد.