صدف نیوز

آخرین خبرها

صدف نیوز

آخرین خبرها

مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)


در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و کلیه موارد مربوطه از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط اقامت در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر است:

• اخذ اقامت از طریق خرید ملک

• برای راه اندازی کسب و کار به کشور دیگری مهاجرت کنید

• مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

• اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند؛ خرید ملک منطقی ترین و اقتصادی ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلفی برای فروش وجود دارد و شما می توانید مصالح ساختمانی خود را با شرایط پرداخت بسیار مناسب و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه انتخاب کنید.

طیف وسیعی از املاک از واحدهای استودیویی (بدون اتاق) تا ویلاهای ساحلی با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای یکی از جاذبه هایی است که باعث شده بسیاری از افراد از کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان مهاجرت کنند. به قبرس شمالی می رود و زمین می خرد. .

اصولاً هنگام خرید ملک، هزینه آپارتمان را پرداخت کرده و اقامت خانوادگی در قبرس دریافت می کنید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد افزایش سالانه سرمایه خود باشید. علاوه بر این، وقتی ریال را به پوند تبدیل می کنید، برنده اصلی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی مطمئن برای محافظت از سرمایه شما به ارز ارزشمند انگلیس است. در واقع تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکی است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و اوراق به لیر ترکیه می باشد. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به پوند خرید، فروش، اجاره و ثبت اسناد به پوند انگلیس.

ممنوعیت فروش اموال به بیگانگان و فروش به مردم یا سازمانهای دولتی ترکیه به نصف لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت. قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت دخالتی در قیمت ندارد. و تمامی ملیت ها (افغانستان - چین - سوریه)، برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیب دیده از جنگ مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. )

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک آماده) مجوز فروش چند برابر حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

بدون در نظر گرفتن قیمت فقط با مقادیر مشخص شده در ملک اقامت کنید (البته تعداد تخت ها باید متناسب با اعضای خانواده باشد)

در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در قسمت خاصی از ملک زندگی کنند (املاک نزدیک به منطقه نظامی یا امنیتی بدون سند و دارای قرارداد به خارجی ها فروخته می شود. اما اقامت ندارند. مشکل).

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که مبلغ کامل پرداخت نشده باشد، نمی توانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما می توانید برای ملک تا ده سال اقساط پرداخت کنید و حتی پس از پرداخت ملک به پرداخت اقساط ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اجازه اقامت درخواست دهید (طبق قانون جدید قبرس شمالی 2024، این درصد بیشتر است).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی ندارد، افزایش قیمت املاک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات فقط 5 درصد و فقط یک بار

اشراف را بخرید، زمین و اشراف را بخرید و به طور مساوی با شهروندان قبرس تقسیم کنید

کدام افراد ملک می خرند و مسکن می گیرند؟

خریدار و لیست

زیر گروه های خریدار فردی عبارتند از:

• همسر

سن زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید به پلیس مهاجرت (دختران زیر 18 سال و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

به یاد داشته باشید که تعداد اتاق ها را باید با تعداد افراد مقایسه کرد. و با توجه به تجربه ما در زمینه پول و مسکن، توصیه ما این است که برای کسانی که به دنبال خانه برای والدین خود هستند، دو خانه جداگانه خریداری کنید. شما می توانید برای پدر و مادر خود یک آپارتمان مشترک (حتی به صورت استودیو که به معنی واحد بدون اتاق خواب است) بخرید تا محل دائمی داشته باشند، در غیر این صورت باید تعداد اتاق ها را افزایش دهید، خوابیدن در خانه شما نیست. ارزان. برای شما.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید می توانید بمانید (فقط 2 نفر). توجه داشته باشید که افراد زیادی می توانند در یک شراکت شریک باشند. با این حال، قوانین اقامت با مشارکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، یکی از اعضای خانواده (صاحب خانه و مستاجر) می تواند در یک خانه یا با دو خواهر و برادر در صورت زندگی در یک خانه زندگی کند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه افراد به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند. زمانی که این افراد گذرنامه معتبر کشور مبدا خود را که کمتر از یک ماه از عمر آن می گذرد به پلیس ارائه کنند، پلیس قبرس شمالی از طریق اینترپل سوابق کیفری این افراد را مشخص می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری می توانند گواهینامه کیفری را دریافت کنند. اسناد.

لازم به ذکر است که قوانین جدید 2024 قبرس شمالی نیز الزامات سختگیرانه زیادی را برای شهروندان اسرائیلی اعمال می کند.

آیا هنگام خرید ملک می توان خانه دائمی گرفت؟

تمامی افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اقامت اقدام کنند. اقامت برای سه سال اول سالانه و از سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم با داشتن شرایط زیر قابل تبدیل به اقامت دائم است:

• برای اقامت یک ساله، دو ساله و پنج ساله، شما ملزم به تامین منابع مالی هستید (در حال حاضر 20000 دلار دارایی های پیش خرید شده و 15000 دلار دارایی های موجود در هر سال اقامت). شرط اقامت پنج ساله داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر قصد سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا دو بار در سال اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

ارائه آدرس رسمی محل سکونت (پرداخت اجاره برای املاک خریداری شده قبلی و اثبات ملک خریداری شده).

• معاینات پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی جهت صدور اجازه اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی تایید دامنه از کشور مبدأ به تاریخ کمتر از یک ماه قبل (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف باشد، باید از هر دو مکان گواهی تایید دریافت کند).

آیا بعد از مسکن با خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید در اسرع وقت نوع ویزای خود را (از صاحب ملک به ویزای کاری) تغییر دهید. زیرا وزارت کار قبرس شمالی علاقه زیادی به کار بدون بیمه دارد و در صورتی که نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکند جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی، باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی متوسطه)

• داشتن تخصص مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در ترکیه در دانشگاه ادامه تحصیل می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و اخذ وام بانکی

یک راحتی عالی در اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

برای راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی بروید

دولت قبرس شمالی https://euromy.info  سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس اعطای وام های بلند مدت با بهره بسیار کم، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر دنیا به فکر راه اندازی کسب و کار انداخته است. در شمال قبرس.


قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. دانشجویان خارجی در این کشور سه برابر جمعیت قبرس هستند. همچنین پیش بینی می شود سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به این کشور بیایند. بنابراین جای خالی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند خوب باشد.

جدا از این دو حوزه، تمامی کارهای مربوط به بازار ساخت و ساز بازار خوبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک قبرس شمالی روی آورده اند و کار ساخت و ساز به سرعت و به طور گسترده در این کشور انجام می شود.

اگر بخواهیم در مورد موضوعات تجاری که آینده بسیار خوبی دارند صحبت کنیم، باید اینگونه صحبت کنیم:

کافه یا رستوران

کپی ها و کارهای فنی مربوط به دانش آموزان

تعمیر موبایل

آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر ساخت و ساز

مهندسی عمران

ساخت کابینت و مواد چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسی می تواند یک شرکت ثبت کند و در قبرس بماند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران نیز در اخذ اقامت دائم موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای تجاری دو ساله دریافت می کنند و تمامی زیر مجموعه ها بدون حمایت مالی اقامت دائم دریافت می کنند. ( زیر مجموعه ها برای انواع اقامت یکسان است ) کارفرمایان برای اخذ گرین کارت نیازی به حمایت مالی از هر نوع ندارند و روند اخذ گرین کارت سریعتر و آسانتر از سایر انواع گرین کارت می باشد.

آیا با ثبت شرکت میتوانیم اقامت دائم بگیریم؟

نه زیاد، پس از گذشت بیش از شش سال از این مدت، بیمه کار رد شده است. مالیات دهندگان می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید.

• پذیرش در دانشگاه ها

ثبت نام در کالج هایی که دوره های پاره وقت ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان به دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های پاره وقت ارائه می دهند، مانند مدارس فنی و حرفه ای اشاره کرد. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (چه دانشجوی کالج یا دانشگاه) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما شرکای بیش از 18 سال باید توانایی مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و زیردستان از امکانات عمومی رایگان برخوردار خواهند بود و اجازه افتتاح حساب بانکی را خواهند داشت.

در این صفحه به تفصیل در مورد دانشگاه های قبرس شمالی توضیح داده ایم.

مزایای مسکن در قبرس شمالی معایب مسکن در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات پایین - استفاده رایگان از خدمات بهداشتی درمانی در مراکز درمانی دانشگاهها و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ ویزای دانشجویی، امکان اقامت دائم - الزام به خروج از کشور فارغ التحصیل.

زندگی در قبرس از طریق پیشنهاد شغلی

به طور کلی، ویزای پیشنهاد شغلی در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، کارفرمایان این حق را دارند که در صورتی که افراد حرفه ای در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آنها را در تجارت خود در قبرس مشارکت دهند، برای متقاضی دعوت نامه ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم توسط کارمند کفیل قانونی کارفرما است.

کارفرمایان نیز موظفند به نام کارگران خارجی از بانک ها پول دریغ کنند. تمام این محدودیت ها برای اولویت دادن به کسانی است که کارفرمایانشان ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از اولین فیلترهای دولتی (ظرفیت مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت منابع انسانی را به کارگر بپردازد و ماهانه حق بیمه را نیز به کارگر بپردازد. در حال حاضر، هزینه های بیمه برای کارگران غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه است، در حالی که حقوق اولیه حدود 20000 لیر ترکیه است.

اقامت و مهاجرت به قبرس با منابع مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از راه های اقتصادی و اجاره منزل راه اخذ اقامت در سال های گذشته بود که در قوانین جدید 2024 حذف شده است.در این نوع ویزای موقت; مبلغ تامین مالی باید بیشتر از 25 هزار دلار باشد. لطفاً توجه داشته باشید که وجوه باید در حساب شما در گردش باشد و از زمان پردازش تا زمان اخذ اقامت (که تقریباً دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد) در حساب شما موجود باشد. فردی که تمکن مالی دارد می تواند برای زیرشاخه ها درخواست ویزای یک ساله بدهد و برای زیر مجموعه ها نیازی به وجه اضافی نیست. (در همه انواع مسکن زیر مجموعه ها یکسان است).

کلیه افرادی که از این طریق حق سکونت را کسب کرده اند، مانند سایر انواع اقامت، از مزایای دولتی رایگان بهره مند خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب اینجاست که قبرس شمالی پاسپورت را برای پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور , شرایط اقامت در قبرس شمالی یورومای است.


بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی دارند با فروش اتباع خود به خارجی ها در ازای پول زیاد، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر باعث هجوم مجرمان ثروتمند می شود تا اطلاعات جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها پیدا کنند و امنیت این کشورها را به خطر بیندازند. قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از سرمایه گذاری در 5 سال اول اقامت، مهاجران با دقت و احتیاط سنجیده می شوند. و بعد از 5 سال ارزیابی در مرحله اول راه برای کارت اقامت و در مرحله بعد پاسپورت هموار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد