صدف نیوز

آخرین خبرها

صدف نیوز

آخرین خبرها

11 ترفند برای تقویت جاروبرقی


تقویت قدرت مکش جاروبرقی مستقیماً بر راندمان آن تأثیر می گذارد و حتی عمر کاری آن را افزایش می دهد. زیرا در بسیاری از روش هایی که برای این منظور استفاده می شود سعی می شود از وارد آمدن فشار به موتور و سایر قسمت های داخلی جاروبرقی جلوگیری شود. علاوه بر این با کمک راهکارهای افزایش قدرت مکش جاروبرقی می توان قدرت پاک کنندگی دستگاه را به حد نسبتا مطلوبی رساند و امکان جمع آوری سریع گرد و غبار و زباله های مختلف را فراهم کرد. با ما در این قسمت از راهنمای تعمیر جاروبرقی نمایندگی بوش همراه باشید تا قدرت مکش جاروبرقی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.


1-تقویت نیروی پمپاژ جاروبرقی با تعویض فیلتر

یکی از بهترین راه حل هایی که می توان برای تعمیرات جاروبرقی بوش و  افزایش قدرت مکش جاروبرقی استفاده کرد، تعویض یا تمیز کردن فیلتر است. در جاروبرقی فیلترهایی وجود دارد که به مرور زمان سطح آن توسط لایه ای از گرد و غبار مسدود می شود. هنگامی که منافذ فیلتر مسدود می شود، تقریبا هیچ هوایی از آنها عبور نمی کند و قدرت مکش را کاهش می دهد. با تمیز کردن دوره ای فیلترها و یا تعویض آنها در صورت معیوب بودن، قدرت مکش جاروبرقی چندین برابر افزایش می یابد.


2- تعمیر موتور وکیوم

موتور قطعه ای است که قدرت جاروبرقی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت بروز مشکل در موتور، راندمان دستگاه کاهش می یابد. بررسی و عیب یابی موتور بهتر است به متخصصان در زمینه تعمیر جاروبرقی واگذار شود. زیرا این قطعات بسیار مهم هستند و در صورت عدم حل مشکل در نهایت می سوزند.

3- با تخلیه کیسه قدرت مکش جاروبرقی را افزایش دهید

یکی از دلایل اصلی کاهش مکش خلاء پر بودن کیسه وکیوم است. با پر شدن کیسه جاروبرقی، مکش دستگاه به دلیل خالی نبودن ظرفیت برای ورود زباله های جدید کاهش می یابد. مکش را می توان به سادگی با تعویض کیسه افزایش داد. برخی از جاروبرقی های قدیمی دارای کیسه های پارچه ای قابل استفاده مجدد هستند که پس از استفاده باید آنها را خالی کنید. نسل جدید جاروبرقی ها از کیسه های کاغذی یکبار مصرف استفاده می کنند که پس از پر شدن باید آنها را تعویض کنید.

4- تقویت قدرت مکش با تعویض کیسه مواد شوینده

گاهی اوقات کیسه تمیز کردن ممکن است خالی باشد اما پاک کننده ایده آل نیست. در این شرایط ممکن است کیسه پاره شده و یا سوراخ هایی در سطح آنها ایجاد شود. با تعویض کیسه و استفاده از جایگزین سالم می توان به راحتی قدرت مکش جاروبرقی را افزایش داد.

5- انسداد محل اتصال جاروبرقی

مسدود شدن اتصالات روی بدنه دستگاه یکی دیگر از راه های افزایش قدرت مکش جاروبرقی است. اگر قسمت اتصال شلنگ با بدنه جاروبرقی ترک خورده و یا شلنگ جا نمی شود، می توانید با چسب از نفوذ هوا جلوگیری کنید.

6- شیلنگ لباسشویی را تمیز کنید

بسیاری از ترفندها برای افزایش مکش جاروبرقی نیازی به مهارت و تجهیزات حرفه ای ندارند، برای رسیدن به هدف تنها چند قسمت باید تمیز شوند. به عنوان مثال، با تمیز کردن لوله شلنگ و حذف مواد انباشته شده، قدرت مکش به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

7- با تمیز کردن برس پدال مکش جاروبرقی را تقویت کنید

کرک و مو و تکه های پارچه و پلاستیک پشت جاروبرقی می تواند جاروبرقی را مسدود کند. یکی از ساده ترین کارهایی که می توان به عنوان ترفندی برای افزایش مکش جاروبرقی در نظر گرفت، تمیز کردن برس پارویی است.

8- تنظیمات جاروبرقی را تغییر دهید

قدرت مکش جاروبرقی با استفاده از دکمه روی دستگاه تنظیم می شود. در اکثر موارد جاروبرقی مشکلی ندارد و کافی است از قدرت کم آن برای تمیز کردن استفاده کنید. بنابراین با تغییر تنظیمات بسته به آب و هوا و نوع سطح، افزایش چند برابری مکش جاروبرقی توجیه می شود.

9- قدرت مکش جاروبرقی را با استفاده صحیح از آن افزایش دهید

همیشه به یاد داشته باشید که بیشتر خرابی های دستگاه به دلیل استفاده نادرست است. این مشکل در مورد جاروبرقی ها نیز وجود دارد. استفاده مداوم و طولانی مدت بدون وقفه فشار زیادی به موتور وارد می کند. به همین دلیل بر قدرت مکش تاثیر منفی می گذارد و طول عمر دستگاه کمتر می شود. بنابراین اگر در حین استفاده از دستگاه متوجه کاهش مکش شدید، کافی است جاروبرقی را چند دقیقه خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

علاوه بر کاهش طول موتور جاروبرقی، در صورت جلوگیری از جاروکردن تمام سطوح، شکی نیست که قدرت مکش نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، تجمع شیشه و پلاستیک و گرد و غبار بیش از حد می تواند مسیر مکش را مسدود کند.

10- تمیز کردن لوله تلسکوپی تمیز کننده

همانطور که ذکر شد، خرابه ها; پارچه، پلاستیک انگور و غیره می تواند مسیر مکش جاروبرقی را مسدود کند. لوله تلسکوپی یکی از قطعاتی است که بیشتر اوقات دچار گرفتگی می شود و تمیز کردن آن راهی برای افزایش مکش جاروبرقی است. انسدادها را می توان با قرار دادن یک میله یا شستشوی لوله از بین برد.

11- ارتفاع کف جاروبرقی را کم کنید

ارتفاع تیغه یا برس جاروبرقی قابل تنظیم است و هر چه از کف بالاتر باشد مکش کمتری خواهد داشت. بنابراین با کاهش ارتفاع پدال به راحتی می توانید قدرت مکش جاروبرقی را افزایش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد