صدف نیوز

آخرین خبرها

صدف نیوز

آخرین خبرها

کل فرآیند درمان فوبیا


این فوبیا به این دلیل است که از عدد ۱۳ یا بدشگونی که در پی دارد میترسند. بخشی از فوبیاها، رفت و آمد فرد در سطح شهر را مختل میکند. این طب با توجه به طبع فرد مبتلابه فوبیا برای او دمنوشهای گیاهی یا ترکیبی از چند دمنوش گیاهی را توصیه میکند. بهعنوانمثال، اگر فرزند شما از سگ همسایه میترسد، برای دوری از حیوان مسیر خود را عوض نکنید؛ در عوض، به فرزندتان کمک کنید هنگام ملاقات با سگ با او کنار بیاید و راههای شجاعت را به او نشان دهید. در حالی که هیچ دلیل واحد مشخصی برای فوبیا وجود ندارد، تصور می شود این مسئله به شکل خانوادگی و تحت تاثیر فرهنگ و نحوه روبرو شدن با وقایع مختلف بوجود بیاید. در نظر داشته باشید که انواع فوبیا در افراد مختلف به اشکال گوناگون هویدا شده و خودنمایی میکند. شواهدی از پژوهش های مختلف نشان می دهد که در این اختلال ترشح برخی مواد شیمیایی در شبکه های عصبی و در مراکز مختلف مغزی مختل شده یا دچار عدم تعادل و بدتنظیمی می شود.

از نکته های مهم در درمان این بیماری، این است که رها کردن دوره درمان اغلب نتیجه معکوس در بیماران خواهد گذاشت. شناخت نوع درمان در رفع فوبیا و ترس، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نکتهای از قلم افتاده است خوشحال میشویم با ما دیگران به اشتراک گذاشته و یا اگر سؤالی در زمینه فوبیا دارید میتوانید در قسمت نظرات آن را با ما مطرح کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند. اما بهتر است بدانید که فوبیا یک اختلال رایج بین مردم است و شما تنها نیستید. بیگانههراسی پدیدهای است که ۱۵ میلیون جوان آمریکایی از آن در عذابند و تنها صحبت کردن آنها را در جمع تحت تاثیر قرار نمیدهد بلکه خوردن و آشامیدن این افراد نیز در برابر جمع دچار اختلال خواهد شد. در بیشتر اوقات این افراد از قضاوت شدن شخصیت یا رفتارشان توسط دیگران میترسند و به شدت از انجام فعالیتهایی نظیر غذا خوردن و یا حرف زدن در مقابل دیگران و یا حرف زدن با تلفن در جمع دیگران خودداری میخودداری میکنند. می باشد که شدت آن ها در افراد، متفاوت خواهد بود.

پس از تهیه این لیست بیمار به ترتیب (از شدت ترس کمتر به بیشتر)شروع به مواجهه با این موقعیت ها می کند و سعی می کند اضطراب به وجود آمده را مدیریت و درمان کند. بسیاری از افراد برای درمان فوبیا خود هیچ اقدامی نمیکنند. اگر فوبیا درمان نشود می تواند کیفیت زندگی فرد را شدیداً تحت تاثیر قرار دهد، که این ناشی از خود فوبیا یا تلاش برای پنهان کردن یا اجتناب از آن است. در چنین حالتی که فرد تعریق بیش از اندازه دارد میگوییم دچار هایپرهیدروزیس است. ترس یک پاسخ طبیعی به خطر است، اما فوبیا در پاسخ به چیزی رخ میدهد که اغلب مواقع آسیب واقعی ایجاد نمیکند. لازم به ذکر است که این ترس و فوبیا تنها محدود به افراد بزرگسال نیست و ترس در کودکان، نوجوانان و جوانان هم رخ میدهد. ترس ، اضطراب یا اجتناب ایجاد شده موجب ایجاد آسیب در حوزه های اجتماعی ، شغلی و یا سایر موارد می شود. مواجهه با مکان های بسته و محدود، ارتفاع زیاد و نیش حشرات، همه می توانند از دلایل به وجود آمدن اختلال فوبیا باشد.

اگر ترسهای فرزندتان بیش از حد، مداوم به نظر میرسد و در زندگی روزمره اختلال ایجاد کرده، با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد اینکه آیا تشخیص و درمان حرفهای لازم است یا خیر مطمئن شوید. برای او توضیح دادم که شما یک باور جدید ساخته اید و نیاز است تا آنرا بارها و بارها تکرار کنید تا در ذهن شما تثبیت شود. برای مقابله با ترس خود به الکل، مواد مخدر یا حتی داروی ضداضطراب تجویز شده تکیه نکنید. در این روش، فرار از ترس جایی نخواهد داشت و بیمار با عامل ترس خود به صورت کاملا کنترل شده مواجه خواهد شد. یکی از اصلی ترین علائمی که افراد با هر نوع فوبیایی که داشته باشند، با ان درگیر خواهند بود، دوری و فرار از چیزی است که از آن می ترسند. یکی از مهم ترین مسائلی که بیماران درگیر فوبیا باید به آن توجه کنند، درمان فوبیا و ترس در زمان مناسب و به طور دوره ای تا بهبودی کامل است.

علائمی که فوبیا از خود نشان می دهد در هر فردی و نسبت به نوع ترسی که با آن درگیر است، متغیر می باشد. در این روش شما با نحوه برخورد با عامل محرک ترستان به وسیله فیلم ها آشنا خواهید شد و تشویق می شوید تا با شجاعت بیشتری با ترس خود مقابله نمایید. در مطالب پیشین با تمامی روش ها و راهکار های درمان فوبیا و ترس آشنا شدید. در ادامه شما با ۲۱ فوبیای عجیب آشنا میشوید. این متخصص پوست، مو و زیبایی در پایان گفت: فراموش نشود که ما برای درمان تعریق قبل از هر چیز باید به دنبال بیماریها و دلایل زمینهای آن بگردیم. این متخصص پوست، مو و زیبایی به درمان تعریق نیز اشاره کرد و گفت: درمانهای مختلفی برای تعریق زیاد یا هایپرهیدروزیس وجود دارد؛ از درمانهای مغناطیسی و بوتاکس گرفته تا درمانهای دارویی. دکتر «شهرام آریایی نژاد» متخصص پوست، مو و زیبایی در این باره گفت: تعریق مکانسیم طبیعی بدن است و برای تنظیم درجه حرارت بدن روی میدهد. اگرچه فوبیا اغلب کمتر گزارش میشود، اما تصور میشود که آمار افراد مبتلا به فوبیا بیش از چیزی است که آمارها نشان میدهد.

علائم هیجانی: دلهره، دلشوره تهوع، احساس وحشت و اضطراب فلج کننده، نیاز شدید به فرار، از دست دادن کنترل یا دیوانگی، احساس نزدیک شدن به مرگ و آگاهی از این که واکنش شدید بوده، اما فرد قادر به کنترل آن نیست، از علائم هیجانی فوبیا هستند. این ترس همچنین می تواند به اندازه ای شدید باشد که علائم جسمانی را نیز در فرد بروز دهد. در این روش درمانی، جنبه شناختی به مردم می آموزد که الگوهای فکری را که منجر به علائم آنها می شود، درک کنند. روانشناس یا تراپیست شما با شما همکاری میکند تا تفکر و الگوهای رفتاری شما را که مضر یا غیر مفید هستند تغییر دهد. فوبیاهای خاص ترس غیر منطقی از یک موقعیت یا یک موضوع هستند. لازم به ذکر است که دارو های ذکر شده باید با تجویز روانپزشکان خریداری گردد و استفاده سرخود از آن ها توصیه نمی شود. فوبیا یا هراس اجتماعی ترس از حضور در مکانهای عمومی و قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی است.

افرادی که به جمع هراسی مبتلا هستند، از قرار گرفتن در موقعیتهای اجتماعی دچار ترس شده و تنهایی را ترجیح میدهند. آگورا (واژه یونانی) به معنی محل تجمع و فوبیا (واژه انگلیسی) به معنی ترس است که نام دیگر آگورافوبیا، بازهراسی یا موقعیت هراسی است. بدین معنی که بیمار در ترس خود غوطه ور می شود و علائم اندکی از اضطراب و استرس در او نمایان خواهد شد. این مرحله تا جایی ادامه پیدا می کند که ترس برای بیمار اندکی عادی شود. اغلب برای این که تاثیر دارو درمانی بیشتر شود، در کنار آن از دیگر روش های درمانی نظیر رفتار درمانی و یا روش شناختی رفتاری استفاده می شود. از این رو روش رفتار درمانی را به عنوان یکی از روش های کارساز درمان فوبیا می شناسند. از این رو مرحله درمان اهمیت ویژه ای دارد. از این رو بهتر است که درمانگر مهارت کافی برای استفاده صحیح از تکنیک ها را داشته باشد. برای همین روی روحیه و روان این افراد تاثیر منفی میگذارد و چون از اجتماع طرد و بهشدت منزوی و گوشهگیر میشوند. در کل افرادی که مبتلا به هایپرهیدروزیس هستند، به دلیل استرس و نگرانی که از بوی پا یا زیربغل دارند گوشهگیر میشوند و ممکن است همیشه اضطراب درونی داشته باشند.

روانشناسان معتقدند که ترسهای افراد در ضمیر ناخودآگاه آنان قرار دارند. استفاده از مام و ژیلیت نیز چون هیدروکسید آلومینیوم دارند بهعنوان اولین ضد عرقها در دنیا رواج یافت که بیتاثیر نبوده و حتی نتایج خوبی هم داشته است، اما به طور کامل کنترل کننده تعریق نیستند. با این حال، شواهدی مبنی بر مبنای ژنتیکی فوبیا وجود دارد، اما طبق تحقیقات، بیشتر به عنوان روان رنجورخویی یا اضطراب نشان می دهد تا به عنوان یک فوبی خاص. فوبیای اجتماعی نیز به عنوان اختلال اضطراب اجتماعی نامیده میشود. از یادگیری مشاهده ای، می توان به عنوان یکی دیگر از روش های درمان فوبیا نام برد. سپس مشاور درمان فوبیا از فرد بیمار می خواهد موقعیت های هراس انگیز را در ذهن مجسم کند. این ترس در انسان به اندازه ای زیاد است که حتی با صحبت کردن در مورد علت ترس، اضطراب انکار نشدنی در فرد مشاهده می گردد. علائم بدنی: رنگ پریدگی، تپی قلب، تنفس شدید، لرزیدن و عرق کردن از علائمی هستند که هنگام فوبیا در بدن فرد مشاهده میشوند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهترین روانشناس تهران وب سایت خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد